June 23, 2011

Ini Entry Meroyan

Sungguh tau.  Pepagi dah busy dgn segalamala tugasan yg tak pernah abis ni. Bos pulak cam biasa manjang jer nak manja2 terlampau sgt.  Aku ni bukan contract administrator. Dah bertahun kata nak amik sorang buat keje ni tapi tak nampak hapah bayang. Interview calon2 bukan men ramai lagi, sekor pun tak de?. Tak paham dorang ni.

Dalam paksa dan tak rela terpaksa la patik ni menanggung nya.  Patik tak kesah kalau lah  buat extra keje ni tapi harus lah extra $$$ kan?.  Well, harus mata duitan sekarang nih.  Barang2 dapur giler kentang mahe wei. Belum campur duit2 nak spare for belanja sekolah lagi.  Lepas ni harus pi kedai barang2 satu melesia yg khabarnya murah giler2..Maklum nak jimat.  Ada cik bedah kepoh kata rega sardin besar ada brand kat super market rega RM6.20 setong kat kedai satu melesia tu katanya RM2.99 jer taw..mau tak murah???. Tapi haruslah pulak nak pi subang jaya ke kelana jaya ke tempat tu..tak kuasa!!. By time sampai minyak keta aku mebe mahe 2x ganda dari rega yg nak dijimatkan tu kan?.  Ce bukak satu kat jalan TAR ke..kat Raja Laut ke tmpat org senang nak pegi. Pi bukak kat area org2 kaya subang tu wat hape.  Camne golongan rakyat marhein cam kami ni nak pi sana tu??  eh, ter meroyan pulak kan..sahih meroyan dah ni.

Dah ler team mate sorang ni aku aser nak ketuk jer. Ari tu dia kata aku salah harga, padehal nya dia yg salah.  Dah aku ikut Purchase order kan. Mana harga ntah dia refer. Sudahnya dah jadik kelam kabut pulak.  Dia pnye customer bole pulak dia lupa. Aku kena refresh memory dia jer tiap kali. Hampeh betul.  Dah ler keje  yg sedia berlambak ni suma takde org nak tolong kan kan?.

Semlam entah apa mimpi si Jenab the OM tu, ttba nak belanja makan plak.  Aku?? since org kedekut nak belanja makan tu follow jer lah.  Makan jer kat cafe 5 bintang bawah off ni ha. Nape aku kata 5*? sbb tu cafe Maya Hotel yg pnye. Kira dorang bukak cawangan kat off ni lah maklum owner buildingnya sama tuan.  Aku pi bertiga dgn ck tam n jenab.  Aku sempoi nak makan nasik goreng jer. Sbb suma ada lengkap.  Nasik goreng mahal pnye sepinggan RM18 hengget gitu harus ada satay lah, telur mata, udang XXL 6 ekor cam tu.  Malas la nak paw lebih2 kan order tu dgn air kosong jer. Well juice pun segelas 6hengget..tak payah lah. Lagipun aku lately ni suka sky juice jer org kata..sedap per.  Si Jenab ni mmg salu kata tu tak makan, ni tak makan..so cerewet u know..dia order nasik set dgn ikan dori ke hape ntah.  Big portion gak.  Baser ler org cina ni makan mmg tak minum air pnye set...aku dah baser dah.  Ck tam order sama cam aku gak. So kami mmg enjoy giler nasik goreng tu. Maklum lapar tu. Pg2 makan bf seketul kueh jer kan..  Mmg aku cukup kenyang sgt smlm membawak ke malam tak dinner pun tau.

Yg amat kelakar si jenab tu, makan nasik x abis. Naek kat off lepas lunch tu tak sampai setengah jam gitu aku dgr org panaskan sumthing kat microwave..betul la dia. Panaskan kek ..pastu ngap lagi bape pc ntah..wah pelik aku..badan kecik cam mila, makan nasik x leh abis, tapi naik kat off ase lapar..sian. Tu lah nak belakon konon x kuat makan tp makan diri sendir. Ce tgk cam aku dgn ck tam, selamber jer licing. Tinggal batang satay dan kulit udang jer.  Aku ase Jenab tu nak sgt makan nasik goreng tu..tp kontrol sbb salu eksyen ngat tak makan goreng2 kunun..haha, makan ati ..

Yg aku tak suka ialah, kalau pun nak belanja org ikhlas la. Tak perlu nak citer2 kat suma org. Ish dasar tau.  Bila jumpa 2-3 ekor mat salleh siap ckp makan kat bawah dgn kami..Kami makan nasik goreng yg dorang gembur2 kan sgt sedap tu..mmg lah rega RM18 sepinggan kalau tak sedap bakor jer kedai tu kan...dah kecoh2 satu off dia belanja..ish ...tak ikhlas tau.mencik org cam ni.  TAPI, lantak dia lah ikhlas ke dak kan?..yg penting aku kenyang, ck tam pun kata dia sgt kenyang..lebih dari tu..lantak dak??.

Itu jer entry meroyan hari ni...sbb banyak keje, banyak pulak ragam nak layan mereka2 yg byk songeh ni..sekian terima kasih...

p/s : dok missed ayam penyet kat KLCC jer la ni..ntah apa mandrem kat nasik tu asik teringat2 jer..tgh2 bulan biasa cam tu..menci tau..duit tinggal 50hengget jer nak sampai ujung minggu ni, tekak memacam nak makan...sama cam you la Net...hehehe

No comments: