May 19, 2011

Puas Hati..

Lepas dapat si idaman hati hari tu, mana dan lagi nak testing and try.  Mana daknya, cuaca tak menentu. SP pulak sebok menyudahkan keje2 dia kat dapur tu.  So, dah dekat 2 minggu beli tapi tak test2 pun apa hal kan?.   Minggu lepas, petang sabtu dgn cuaca2 ala2 redup gitu aku paksa gak kuar. Purposely for photoshoot. Yg teruja ofkos la tukang amik gambar kan..tapi jgn taktau model2 tu lebih lagi teruja rupanya.

Tempat yg kami tuju ialah Emerald West. Kawasan perumah baru kat Bandar Country Homes. Kawasan kejiranan baru, area2 umah banglo kan. Tapi ada jugak club house, ada tasek dan ada jogging trek. Sesuai gak lah nak lepaskan anak2 yg terkurung kat umah dek sekolah hari2 kan.


Disamping tu gak, ada bberapa keping yg aku snap kat halaman rumah. Benarnya masih explore lagi pasal new toy ni. Maklumlah byk sgt button byk sgt benda nak kena belajar dan tau. Shutter, noise appenture dan ntah hape2 lagi. Masih lagi aku tercarik2 kursus2 pasal DSLR ni kat KL tapi nan ado suma mahal2. Beratus..more than 3 ratus.  Aku nak find yg more reasonable. Murah sikit. After all aku bukan nak buat bisness fotografi ke apa kan. Sajer suka2 tapi at the same time nak make use of advantage of having DSLR kamera.

I dont care lah org kata bulky lah, besar lah.  For me, if you have passion in something, you wont bother pasal apa org nak kata hatta nak kutuk. Yg penting kepuasan diri sendiri lebih utama dari peduli segalamala cakap2 org kan?.  Tepuk dada tnya hati ..Apa aku kesah ye dak?.

So for now, layan lah bberapa keping ni. Today, aku bawak the camera to office. Sedang mencarik2 angle and shoot nak amik gambar KLCC dari pejabat aku nih.. Sajer..For Fun....

Believed me, aku suka sgt amik gambar org..tapi aku tak suka org amik gambar aku..dan aku tak suka gambar aku di ambil...



Aku paling suka shoot wajah delin..so natural. dan juga aksi2 melompat2 tuh.......kan.

1 comment:

nor said...

salam,
saya nak tinggal pesan pasal delin, tapi blog can ada problem haritu..

ni, kalau boleh lah, put aside some saving utk education dia. sbb anak cam ni selalunya perjlan hidup dia di permulaan ada lain dari yg lain lain. maka get ready to set aside some savign for privately pfund colege ke etc.
dan di waktu muda ini, pastikan dia tidur awal. disiplin, time tidur buat homework. bangun awal etc. kalau ada rezeki lebih masuk kan kelas tuition so ada org dapat drill dia utk fokus dan buat latihan, ini dapat melatih delin mentally. kalau tunggu dia dah besar nanti susah nak latih minda dia..

so buatlah asb asw asdidik utk dia.. sbb dia akan perlukan..
makcik saya berabis duit sbb bila kursus dia buat sangkut, so kena cuba benda yg dia benar benar dapat lakukan.