May 16, 2011

Pernah Tak Korang Rasa Camne Aku Rasa..

Aku ni bukan byk sgt duit. Bukan jugak byk sgt simpanan wang ok. Tapi adalah jugak sikit2 pun.  Org kata untuk kecemasan gitu.

Tiap2 bulan mmg dah buat standing instruction kat MeiBank2me.com tuh utk asingkan sedikit wang kat simpanan.  Ada la sikit kat ASB..ada kat Tabung Hj..kat situ sikit..kat sini sikit..jumlahnya tu  idak le sebanyak mana pun. Tapi di kala takde uwang..atau memerlukan uwang utk membayar sesuatu di masa kecemasan..mmg salah satu tmpat tu lah aku akan pergi.

Kadang2 aku terpikir, dorang2 kat teller kat kaunter nih kan mmg gaknya jenis buat taktau jer. Jenis x ckp banyak.  Ye lah mana taknya..Contohnya lah kan, dalam ASB kita tu ada seribu.  Kita pulak dok kuarkan sembilan ratus. Idak pulak teller tu kata pesal ko kuarkan byk2 neh??.  Tak pernah Ok..Never org kata.  Kadang2 dalam tu ada lima nam ratus pun, ttba amik tinggal ler sepuloh hengget pun dorang never asked pun kan.

Gaknya mmg dorang dah di train gitu not to be busy body??.  Tapi lah kan, aku pulak yg kadang2 rasa malu. Mana taknya asik kuarkan duit jer.  Masuk 2-3 kali jer..tapi kuarnya berkali2..gitu. Ish ish.

Lagi satu, aku pun suka pi tabung haji gak. Dorang tu sangat cepat buat keje. Sgt cepat berurusan dgn Tabung Haji dari berurusan dgn bank. Mgkin TH lebih cepat dan simple kot urusniaga dia?? manakala bank tu memacam  pulak songehnya. Nak2 lagi time2 lunch ramai org tu taim tu lah nak makan ke hapa. Dah tau time lunch tu bz..tak reti2 nak kuar makan dulu or later ke kan?.

Pernah sekali aku pi tabung haji. Mak aii nombor banyak giler. Bayangkan no skg ialah 1206..no anda ialah 1268..mak aaih berasap tau aku tunggu. Tapi syukurlah tak sampai 1/2 jam dah settle. Cepat dan pantas. Takde pulak dorang sbok2 kalau pun aku kuar 2-3 ratus berkali2..padahal masuk baru sekali..

Cuma aku jer kadang2 rasa termalu..sbb asik bawak kuar duit jer. Hehehe.  Biasalah tu kan, ada je benda yg memerlukan uwang gitu...for me itu lebih baek ..dari merayu2 minjam kat org..mintak tolong kat org. Tak kira lah adik beradik pun.  Jadi sikit ke, byk ke simpanan kita..bayk ke kita kuar or masuk..apa dorang suma peduli..apa dorang susah kan?? Duit kita..kita pnye suker lah.. :)

Selamat bercoti esok ya...esok kalau coce baek, harus disambung aktiviti fotoshooting lagi....kena carik port laen pulak. Model2 free 3 org tuh anytime jer nak suh beraksi..SO far, all i can say..sgt puashati dgn gambar2 yg dah di ambil..cuma nya lum ada kesempatan nak download kat off. Ada juga citer2 nak shoot KLCC dari off..tp since beg nya sgt bulky..sungguh tak sesuai..lenkali bila senang aku kasik korang tgk hasilnya ya......

No comments: