May 17, 2012

Lamanya

Pheww...lama sungguh tak update blog.  Bukan saja2. Mmg kebizian sgt melanda lately nih.  Ada masa berlambak2 suma dateline, suma nak kejar. Ada masa berlibur gembira sambil buat keje pelahan2 dan bernyanyi2 gumbira..hamboi...gitu.

I think after many weeks, i can manage my emosi nicely. No more rasa rungutan2 no more rasa benci ataupun menyampah pada kejaan baru ni. All are in good shape i would say. Cuma tu lah, kadang2 fed up bila buat satu kerja tu xleh habis dalam sehari tu dek masalah2 tersangkut.  System yg ada sgt bagus, but how system and org work not so user friendly.

Mmg banyak giler products yg company supply, malangnya tak suma part number tu ada dalam system.  Bila takde, then have to go back manually. Bukak ler segalamala kitab yg ada.  Lebih parah terpaksa duk berjam2 sama mat salleh oz tu to figure out apa part number. Sometimes to figure out apa harga.  Benda2 yg menyangkutkan begini bikin ku panas hati dan stress tau. Sbb keje x leh selesai.

Part of keje lama ku, cam biasa lah. Done on time.  Walaupun byk keje tapi bila team mate mintak tolong akan keje lama, ofkos aku ikhlas membantu.  Nak harap meena ..hmmm, sbok dok layan JLO jer jer suma keje tersangkut.  Sampai one day aku perli dia, ko jaga JLO sorang jer lah. Sales yg lain tu ko tak peduli ye.  Ye la, JLO kan giler kuasa. Since meena tu baru bole la dia gulagulakan ckp memacam. Dgn aku yg super senior ni tak bole. Lagipun meena kan tak tau products apa. Jadik dia buli . Bossy sungguh. Sok kalau jadi bos ntah cam ne la.

One time aku sakit hati sgt. Sbb JLO betul2 kacang lupa kulit. Dah dapat gading bertuah tanduk ni tak berguna lagi..tak pe tak pe..sok sok kalau meena cuti or MC (dahler MC queen tu kan) mesti kat aku juga dia datang mintak tolong..we'll see..we'll see, no hal pnye.

Keje lama aku dah pass kat meena compeletly.  Lega batu jemala aku ni. Tk yah nak risau org nak kejar2 barang..nak kol2 ujung minggu malam buta nak stok.  Now amik ko meena..ko jagalah. Aku pnye part invoicing saja..lain2 i dont want to know.

Tapi biasalah kan, email suma cc kat aku. Aku just read jer la..sometimes action pun kena amik as meena salu lambat nak betindak..selow melow..sebok gebang sana sini kejenya. Kdang2 email tu antar ke dia pun x leh jumpe email tu balik. Tanya kat aku...aku jugak kena fwd kan..kelakar kan.

Tapi thats shows sapa efisien sapa tidak.  As for me, kalau org ask for help aku ikhlas membantu. Lagpun kita kan satu team..tak guna berasa sakit hati dan dengki sesama sendiri. Fair enuff..skg hati aku rasa tenang dan tenteram..rileks jer.

Meena pun kalau ada apa2 dia datang jer tnya aku. Aku pun dgn ikhlas tunjuk.  Apa nak dengki2 kan?.  Aku tunjuk apa yg aku tau.  Lebih2 tu dia sendiri kena usaha.  La ni aku dapt kawan perempuan baru kat office. Dia drafter kat dept lain.  Tapi aku suka sbb ada kwn nk lunch sometimes. Ada kwan nak solat pun. Yg pengting hati aku gembira jer keja skg ni..

TAPI, itu tidak menghalang aku dari terus menerus untuk niat mencari peluang pekerjaan kat tmpat lain. Jobstreet adalah web yg salu aku lawat skg ni.  Byk juga aku antar. Mostly Oil and Gas.  Cuma sometimes tgk resume kena review, 2 , 3 , 4 dan ada sampai 7 kali...tapi tak panggil2...haissh.

Yg ada unsuccessfull pun ya jugak. Berserahjer la pada rezeki. Kalau ada adalah. Kalau takde, dok dendiam. Cuma now aku ada keazaman nak sambung study  balik. Insya Allah next year aku mula. Next year kakak tgkatn 4 so aku bole concentrate study part time..dia  bole tolong2 keje2 umah kan..


Itu je la aku smpat update sementara tunggu 5.45pm SP datang amik..Segalanya2 nampak lancar dan tenang...segalanya mudah insya Allah.

Doa2 kan aku dapat kerja baru yg lebih baik dan lebih byk $$ nya. As aku kerja kuat dan bersungguh2 pada tanggungjwb dan tugas aku dan aku rasa aku berhak nak dapat lebih setimpal dgn usaha2 aku tu.  Till then,...wasalam

No comments: