April 9, 2012

Attitude tak baik

Hari Jumaat lepas, ada training kat off.  Since the trainer tu mari dari US, after the training kami suma pi makan lunch kat hotel next door.  Si meenachi tu celebrate good Friday katanya, so lepas abis training rushing nak balik.  Tak pe lah kan, suka hati dia lah.

Lepas balik makan around kul 1 lebih kot, bila aku dok balik kat workstation aku aku terperasan satu email yg direply.  It seems meenachi tu guna my email account without kebenaran tuk antar claims amendment (well, what ever reason lah kan).  Hati aku mula panas.  Pertamanya kerana dia guna my email account to send email. Keduanya, tanpa kebenaran (at least leh call my HP kan?) bukan nak suruh dia guna HP dia. Guna lah telefon office dah tau kedekut dan berkira sangat.

Dalam email tu siap konon berterima kasih to me (???) sbb guna my email account. WTF??.  Dari hari jumaat tu aku panas jer hati sbb insiden ni. Sbb sepanjang umur aku keje ni tak pernah sekali aku guna email account org antar tanpa keizinan tuan pnye badan.

Selalu jugak bdak2 lelaki kat off ni guna my PC to use acrobat writer. Since aku pnye PC ada, i dont mind bagi sbb semestinya dorang minta ijin gitu kan.

Pagi ni aku panas hati, so aku sound meenachi off.  Telling her that dia tak patut guna my email account/sapa2 juga pnye email account tanpa kebenaran. Salah disisi undang2. Takde rasa respect kat org namanya. Aku malas nak bicara so aku internal chat jer. Know what??. so defensive nye keling ni. Bla bla bla..i said aku tak nak dgr what ever explanation dia. Sbb i m just telling her off not to buat lagi.  Then, dia explain bla bla...aaargh malas aku nak layan.  Dia ckp la exteremely sorry what ever lah kan. But when ppl telling you something that u did wrong, regardless apa jua alasannya, harus terima dgn lapang dada. Dan harus bertekad not to do it next time. As simple as that.  Long winded kata, rushing nak ke church ke, nak berak ke hape you should have called my HP and let me know kan.

Aku malas nak layan jenis2 org begini, just said la. Ok. No further comments.  Dia pi antar  balik email panjang..siap dgn attachment yg dia antar hari jumaat tu (apparently ke Vietnam off pnye claims) apa ke jadahnya aku nak baca??. Takde masa lah nak layan.  Org dah kata salah, dan org dah bagi tau thats it, tak payalah nak menegak benang basah segala. Tak perlu tu suma. Damages is done omputih kata..

Aku sungguh tak paham dgn attitude buruk sesetangah org ni tau. Dah ko tu buat salah, masih lagi nak menegakkan benang nya. Ckap, lah sorry. sudah lah. Ni nak buka cerita panjang2 berjela2. Mcm org lain peduli. No wonder lah, kalau mc tu msj panjang tok nenek.  Ckp saja saya sakit, ari ni MC kan senang. Straight to the ampang point..tak payah nak belit2 ckp mcm ulo.

Hidup penuh kepura2an ni begitulah adanya kot. Tak hehabis nak bercerita panjang lebar pasal satu perkara tu. Mcm lah org peduli sgt dia kata tu.  Walhal lagi banyak cerita, tentu org persoalkan biar betul dia ni. Nampak sgt over kan. Dasar tau.

Cara aku senang dan simple jer.  Straight to the point. As simple as ayat kita nk guna yg penting, ringkas padat dan tepat. Tak perlu nak citer berjela2 putar alam sana sini, walhal ko nak bgtau satu perkara.  Dia pun intor, mukadimmah panjang berjela..

Cerita pi perlis, kedah penang segala, padahal ko nak pergi chowkit dari jalan ampang. Pe jadah amik jalan jauh pusing2 ikut cheras pusing balik nilai. Masuk sea park..baru nak sampai chow kit??. walhal jalan kaki dari jalan ampang tros leh sampai ye dak?? (Contoh...)

Bila datang off lambat tu, mula la Sms bgtau memacam cerita. Motipnya satu jer. I masuk off lambat!!!. Kan senang. Ni nak cerita, tayar bas pancit, Monorail tak jalan sbb screw rel takde..LRT tak gerak sbb pintu tak leh tutup bla bla bla..I dun give a damn pasal tu. MOTIPNYA..aku lambat. Kan senang.

Ntahlah org cenggini guano ye. Aku ni very simple and sempoi person. Tk suka long winded. Kalau aku lmbat aku sms jer, ari ni i lambat, gi klinik jap. Dah fullstop abes citer.  Pe ke jadah nak taip panjang2 ..ish sungguh tak kuasa.

Jadi, gitulah luahan pagi senin yg ketat mata..sbb tunggu Abpbh pnya pasal. Mujor menang mamat aaron hensem tu kan..lau tak makan hati u olls..but i tatap x pueh hati tu, camne fizz fairus leh menang..moskel sgt2..undi sendiri ka??..sbb mamat tu langsung tak  fofuler pun. Lau ady putra tu leh tahan lagi..aaron leh lagik la kan..aduh. Yg pasti sebok pasal tu I never sekali pun ngundi boleh?..haha biar la kan..

Enough for today..lenkali bebel lagi ye u olls.


2 comments:

Irfa said...

hehe..
kat opis sy pun ada.
dtg muka kelat tu sy boleh agak.
jap lagi mesti nak mintak balik awal
ada je alasan

spesis sama la tu..citer pusing2 sdgkan niat satu je 'nak balik awal'
haha

Anna said...

Irda species black pearl mmg gitu..ckp suke belit2 sgt..kami ada pepatah tuk mereka..kalau nampak K*l*n* sama Ular..ko bunuh K*l*n* tu dulu taw..wakaka