February 29, 2012

Manusia yg macam2

Lately, aku rasa sungguh tertekan tau. Bukan dgn keje aku. Tapi dgn org2 yg pejabat tempat aku membanting tulang dan otak ni.  Semenjak dua menjak bos baru ni salesman sekalian pnya agresif sgt lain macam. Sangat lain macam energeticnya.  Bila dah masing2 over energetic kan, mau tak mau tempias jugak dgn org marhaein mcm aku ni.

Insiden demi insiden buat aku mcm bohsan nak melayan mereka2 yg suka rush org macam org gile ni.  Pandai cakap jer. Tak tau underground pnye process org keje cam ne.  All they want to know dorang je lah yg betul. Benci sgt.

Keje biasalah, ada masa screwed ada masa ok. Cuma aku betul2 tak paham kenapa lately ni selalu sgt screwed.  Selalu sgt dorang sent email beterbangan yg menyakitkan hati org lain. Terutama, agent2 aduh. One thing the only customer yg salu bikin havouc ni kan..the typical national oil company..tu gelaran yg dorang  beri kat company tu.  Suma mat2 salleh kat tempat aku puin bosan nak deal dgn dorang.

Kalau pasal rushing org no 1. Sbb apa ?? takde proper planning. Kalau nak barang tu manjang cakap hari ni nak esok. Macam aku simpan kat belakang umah kan.  Kdg2 barang tu maha berat giler, airfrieght pun kadang2 tak lepas camno.

Bila dah berlaku gitu, nak mengamuk nak meroyan. Macam bapak ko pnye airlines company??? bodoh sgt tau.  Bos baru ni pulak mmg otak salesman. Jual Jual Jual..lain2  belakang kira. Mana bole cam tu. Jual pun nak kena ada mcm2.  Terutama bila nak invoice nak cross charge kt mana. Nak PO for billing. Bukan men hantam saja.

Ntah, sengal..ttba minta cepat pastu tak smpai nak antar email meroyan cam org lepas beranak apa hal??.  Aku malas nak amik port fikir sgt pasal tu dan nak baca email yg menyakitkan hati mata dan telinga. Lantak ko situ. Kalau kita dah buat arrangement canteeek, ttba tak jalan sbb ada je yg menghalang...aku rasa salesman tu patut fikir. Nape tiap kali barang dia screwed jer?.   Ha la ckp pasal rezeki rezeki...tapi solat haram tak mo buat dan amik port. Org ajak solat jumaat leh pulak buat lawak bodoh. Munafik sungguh.  Dah la ckp tak serupa bikin.  Apa janji tk pernah nak amik berat.  Dia patut fikir kenapa lately rezki kurang menyebelahi dia. Ada jer benda yg jadi penghalang.  Abess umur dah masuk 30 takkan x bole fikir sendiri kan.  Hidup kita makin pendek masanya, mcm2 Allah tak bagi tanda tapi tak muhasabah diri jugak taktau ler nak kata...

So, ada aku kesah dia nak antar email mcm org meroyan lepas beranak?.. sbb aku berpegang pada satu jer. Kalau hati kita bersih, niat kita ikhlas dan Solat menjadi paksinya...Insya Allah....kalau itu pun ko buat tak paham lagi..tak dapek den nak menolong kansss?


Sekian..kepala saya terus sakit kerana peristiwa ini..yg sangat mencengkam kebosanan....

1 comment:

Anna said...

Haaaa..terlupa nak tulis..jantan yg sama ttba meroyan inbox fesbuk tak lama dulu..kunun aku refer kat dia ...apa pnye perasan kan?..hahaha, nasib nasib