January 17, 2012

Sakit Kepala.

Aku taktau samada sakit kepala ku ini ada bersangkut paut sama ubat baru tukar, cuaca or benda2 lain yg mmg bikin aku sakit kepala..taktau.

Tapi lately, means lepas tukar ubat blood pressure tu kepala aku salu je jadik sakit.  Ubat biasa yg aku makan tu dah abes.  Salahkan doktor kat Sg besar tu yg bagi aku ubat dah lah mahal giler, pastu susah giler nak carik kat klinik2 kat KL ni. Sajer je tau dr ni nak suh aku kembali ke klinik dia tu.  Haa la, ubat tu ari tu supply for sebulan dia charge aku RM100 mahe ke tak. Padanlah siap tanya aku ada limit claim tak kat compeni, rupanya nak bagi ubat mahal u olls.. Dasar tau dr tu.

Hari Jumaat lepas tu since ubat tu dah abes kan dah 4-5 klinik tnya takde pun satu yg ada ubat tu aku decided nak pi jumpe dr Najihah kat umah aku tu.  Aku tunjuk la dia ubat tu.  True enuff mmg tak supply pun obat tu katanya.

Dia cek aku punya BP dan masa tu tekanan ok ok je. Tak tinggi sangat tak rendah sangat. In border katanya. Pastu dia soh aku terai ubat dia. Aku pernah dah makan ubat tu dulu. Ok je. So aku amik je obat tu..mahal tak mahal dkat enam puluh gak u olls chargenya. Mujur compeni leh bayar balik kan.

Semalam tu, pepagi masuk keje aku dah angin satu badan. Pus pus pnya. Semuanya pasal kerja. Kenapa ye ada org susah sangat nak paham arahan. Nak baca email betul2. Nak reply email??.  Species2 cm ni mmg menyusahkan org tau. Dah la kalau janji tu manjang je mungkir.  Janji nak bagi report sekian2 tapi sampai kering anak tekak dok mintak sampai penat jari jemari ni antar email mintak.  Mmg la dasar species tak peduli perasaan org lain tau.

Aku dah antar email kat dia lama dah. Suh standby barang and pack ready.  Negara yg nak barang tu ialah Colombia. Negara Amerika Selatan ni mmg susah sikit prosedur import dorang.  Byk kerja, byk dokumen. So since aku antar email tu kat dia A WEEK AGO kan, with details and request dari Colombia tentang rega dorang nak letak...bla bla bla.  Boleh tak dia senyap jer. Tak reply pun email tu kata terima..at least ayat NOTED ke hape kan.  So bila dah seminggu, org sana tanya apa status shipment tu.  Dorang dah beritau dalam email kata invoice kena bagi kat dorang dulu tgk, once ok baru shipped. Very clearyly dorang mentioned in the email tu.

Hari Jumaat lepas tu, aku cam dah fed up dia buat tatau no respons ke apa kan, aku antar email kat dia cc kat segalamala org termasuk Colombia party tu. Boleh tak masa dia masuk keja ari ahad tu pun haram dia nak balas apatah lagi nak fwd the shipping documents tu???...mcm jadah tau.

Hari Isnin tu pepagi masuk keje aku nampak email berterbangan pasal mende tu kan, so aku panas hati lah. Haram tak jawap haram tak bgtau apa status. So aku kol dia.  Bole tak dia kata, eh hari khamis tu dah antar ke KLIA for shipping...wat the jad???...aku naek angin lah. Aku kata, u tak baca ke email dorang tu??? nak invoice dulu then baru dorang consent leh antar ke tak. Kalau ur forwarder dah ship out ke colombia mati lah kita smua aku kata..dia kata, ye ke??..ai tak perasan lah email dorang tu..??? Aku suh dia antar skg juga scan email dokument tu dan suruh forwarder to stop the shipment dulu.

Bila dia antar dokumen tu lagi sekali aku panas hati, tangkap kat urat kepala ku....harga dia letak 7k!!. Sedangkan dalam email tu terang2 dorang suruh letak harga dorang USD11k ++ gitu!!!. Mana lah my blood tak goes upstairs u tell me??. haiyoo.

Ni bukan kali pertama tau. Berkali2 dah dia buat mende yg sama tapi atas perkara lain jugak.  Mana aku tak panas hati. Aku ni as fren cubalah nak cover2 dia kan, tapi kalau tiap kali begini matila mak.  Aku sbb ase nak meletup kepala marah..terpaksa carik tempat nak melepas perasaan.  Aku kol Operation pnye org (we worked with agen. So agen yg kena handle suma ni) lepaskan perasaan geram, panas hati segalamala maki. Dan siap pesan kat kawan tu jgn panjangkan hal ni kat manager dia dulu. Sbb aku just nak luah perasaan jer...sakit betul tau..

Finally, mujur lah tak keluar barang tu lagi. Dan aku terpaksa buat few amendemnt on the dokument sblum sent to Colombia. Lepas dorang dah puashati baru lah sumanya ok. Colombia kata proceed to ship,  kan nasib baek tu. Saje je taw carik nahas.

Pasal insiden ni sampai ke malam kepala aku sakit nyunyut jer...lepas siap suma keje2 sekolah amal, aku solat isyak then telan sebijik ponstan...mujur bangun tadi pagi aku rasa segar..hissh, bahana tau...nyusahkan org lain....

No comments: