May 5, 2011

Ini Entry yg sgt Beremosi..

Sakit hati, geram, marah...suma ada dalam dadaku di ketika ini.  Suma nya pasal duit..duit..duit ... di mana kau duit..??. Alkisahnya kan aku ada join maen kutu pnye geng. Sajer jer suka2. Maklumlah kalau tak duit2 tu karang ntah mana pi nya. So dgn bermain kutu, aku dapat asingkan sebulan 4ratus hengget utk komited bayar tiap2 bulan selama 12 bulan gitu.  Since satu portion tu 200 aku amik dua portion. Means dapat 2 kali.

The last time kan aku ada tulis kata patutnya aku dapat bulan March. Entah camne..ckap keling gaknya x jadi plak.  Katanya turn aku bulan May. Which sepatutnya bulan ni lah kan.  Biasa kalau dapat gaji jer aku terus transfer kat kepala kutip duit tu. Termasuk duit portion si Reen kawan aku yg jugak join dan maen the same portion cam aku.  Reen mmg awal2 request dapat cepat. So dua2 portion dia dah selesai gitu.  Aku plak..memilih utk dapat satu turn awal dan satu lagi lewat sikit. Towards end gitu. Baru la rasa syok..kononnya. Jadik 28hb tiap2 bulan aku + portion Reen akan terus transfer. Cumanya bulan ni sbb turn aku kan, so that 800rm tu aku x transfer pun. I should be getting 1.6k for the balance.

Yg buat aku marah ialah, aku ni mcm pengemis jer ter hard up dok tnya bile nye nak dpat the balance.  According to kepala kutu belum cukup kutipan lagi.  So happen end of last week aku dah letak sikit deposit kat kedai kamera utk mendapatkan kamera DSLR idaman aku tu dan I should be paying the balance utk dapat mende tu at least in 3 days. Budget cantek konon balik kg weeknd ni nak buat photo shooting kat bendang dgn kehijauan dan nak guna sikit  budget duit tu lagi beli bahan2 goodies for besday Amal jumaat ni.

I tell u, mcm siyal.. jer. Aku ni sampai malu nak email bdak tu tnya mana la duit kutu aku ni ?, mcm tiap2 hari kena tanya.  Hari Selasa tu duit aku x cukup nak byar the balance for the camera tuh. Which means, duit yg aku ada dah used up for that.  So aku tnya bdak tu, bole tak dia bank in dulu apa yg ada sbb aku nak guna.  Mcam hareeeem tak berjwp.  So aku terpaksa guna plan B. Korek ler mana ada.  Maklum nak kejar supaya dapat the camera on time kan?.  Hari rabu baru ler dia jwp ..kata belum dapat suma.  Pastu aku kata, bole tak pastikan aku dapat duit tu before Friday?.  Fairlah kan, turn org laen tu kami x  pernah bayar lambat kan. Ni tak macam celeng..  hape..-kan aku dah mencarut tuh... Yg aku ingat the first turn aku dulu terpaksa tunggu sampai 8hb baru dpat. Mmg panas hati tau.. sakit jiwa raga aku.

Hari ni, I will see. Kalau  by afternoon takde gak. Siaplah ko dgr makian aku.  Aku ni jarang nak hamun2 ni. Tapi ada masa kalau aku dah angin mmg keluar la perkataan yg kureng sedap di dengar.

Sebagai ahli kutu, aku rasa aku berhak nak suarakan betul tak?. Gaknya mmg ada set2 tak bole pakai tu. Sbb dorang dah dapat awal..pi mampus lantak gaknya.  Mana bole macam tu. Kutu satu tanggungjwb. If ko dah komited nak maen means ko dah pikir masak2 yg ko mampu nak bayar. Kalau rasa tak mampu..lenkali usah gedik2 nak join hoccay.

So, aku dah settlekan perihal duit for kamera, kek and goodies tuh..tapi la ni aku nak gak duit tu. Aku nak balik kg jumaat malam tu. Afterall duit aku kan..apa aku kesah????? sukat ati aku lah kalau aku nak chase mcm hape.  Kalau korang berada ditempat aku pun mesti korang rasa gitu..dah ler aku lum dapat bayar CC aku lagi. 30% of the amount kutu tu aku nak kena sedekah kat AMBANK tu ha..by 6hb kalau aku tak bayar kena late charges interest sapa nak tolong bayar??  Mmg sheeela** tau meka2 yg beng... tahap gaban tak reti2 nak membayor tuh lagi

6 comments:

SyuQ said...

sy baca pun hangin...
x payah malu kak. mereka sepatutnya malu.
email sehari dua kali kat diorang.
pagi masuk kerja sekali, petang sebelum balik sekali.
wat email tuk collect duit ala2 formal gitu:

cth:
yh berbahagia tuan/puan, sila serahkan duit kutu anda untuk saya nikmati seperti yg diperjanjikan. terima kasih

kalau tak terasa gak, mmg x tau la kan...

Anna said...

Mmg pun Syuk..email panas akak tadi tu x berjawap pun..ahkak terpaksa korek kat tabung tadi..menci tau..sabar jer neh. Ikut hati mau ku bako jer..

sukaxplo said...

salam
huih..mestti kaum melayu kan..hahaha..jenis berhutang pon sama, lembut gigi dari lidah, bila nak bayar hutang kita lak jadi malu nak mintak..

Mutiara Bernilai said...

hu,mutiara ni jenis org yg paling xpandai nak mintak utang dr org yg pinjam. adeh,. ade petua tak?

sahromnasrudin said...

assalamualaikum...

salam ziarah di pagi jumaat...

semoga tuan belog kembali ceria erk ...:-)

Anna said...

Jin kame : ya..betul ler tuh. Kdg2 rasa mcm bengang sgt2..selfish kan?.

Mutiara : bab utang tu satu hal..kdg2 tu masa nk pnjam janji blan bintang..dah dapat..lupa teros kan..

Sahrom: Salam juga.... :)