April 25, 2011

Membebel..

Tarik nafas dalam2...hembus pelan2.  Tarik lagi..hembuskan...ish2 dah berkali2 buat nih tapi tak jalan la pulak. Masih panas jer rasa dalam nih..

Jelas dan nyata sungguh ler depa nih.  Tak tau ler dah tua sgt sampai leh lupa suma2 keje yg patut buat or busy sgt buat benda lain smpai takde masa buat benda2 sendiri.  Kita pulak yg jadik mangsa nak take over. Taktau ujung pangkal mana kepala mana ekor, kita pulak kena selesaikan menci..sgt menci.


Sabar....tu jer lah aku leh kata. Makin hari makin menjadik2 pulak agenda menyakitkan hati kat sini. Tu tak campur benda lain lagi tau.  Kalau ikut hati issh..mau jer. Tapi. Sabar. Sabar.

Kadangkala, ada byk benda kita simpan dalam hati dan buat kita beremosi. Tapi kita tak daya nak luahkan. Tak kira melalui kata2 ataupun tulisan. Yg pasti, mmg lately semuanya buat aku nak naek angin dan nak marah jer.

Gaknya..usia dah makin tua kot??. Ish mana boleh. Aku rasa manusia normal harus berperasaan kan. Beremosi kan. Adakala gembira. Adakala sedih adakala marah adakala menci. Tapi lately ni aku rasa menyampah dan menci jer.  Bukan pada perkara2 yg berlaku tapi juga pada mereka yg ada kat sekeliling yg manjang jer menguji kesabaran nih.

Sabar..sabar. Itu jer lah aku bole buat pun.  No further words.



No comments: