March 4, 2011

Kok Ye Pun kan........

Semalam petang, on the way balik dari keje kami singgah pasar malam. Kat Jalan Kuching nun.  Since dah alang2 nak abis minggu and tak start masak lagi sbb work in progress kat dapur kan.  Baek aku start next week jer masak kat dapur baru yg hampir2 nak siap tu.  Bole dah benarnya nak masak, tp since barang2 dapur bersepah sana sini lum berkemas, tak kuasa aku nak memenatkan diri gitu kan.  Beli jer apa yg patut kat Pasar malam pun.

Tiba kat sana, aku suh SP tunggu jer kat moto sementara aku redah the pasar carik makanan.  Cadangnya nak beli nasik kerabu and nasik dagang jek.  Tempat tu yg jual tu pulak masuk agak ke dalam gitu. Terpaksa ler jalan menonong jer.  Masa aku jalan tu ada ler terserempak satu couple nih.  Lets bersangka baik and assumed dorang tu dah kawin aka baru jer kawin kot?..  Aku dah noticed dah dua ekor tu jalan tergedik2 sambil bergurau2 senda gitu.   Masa tu aku baru jer melepasi org jual teddy bear byk2 besar2 pulak tu.

Ada gak aku dgr dorang tgh diskass2 apa nak beli.  Tak kesah lah tu, tapi gaya merengek terlampau minah tu buat aku meluat giler. Mengenyeh2 mcm kucing betina gatal nak mengawan gitu gayannya.  Aku nampak dorang stop kat tempat org jual kueh gitu.  Aku terus jer jalan sampai ke tempat yg jual menda makan yg aku nak beli tuh.  Entah camne masa aku dok tunggu turn akak tu bungkus org laen pnye order..ttba couple tu ada lak berdiri kat sebelah aku.  Aku bg order kat akak tu, sambil dia tengah bungkus nasik kerabu utk couple terlampau tu.

Sambil tunggu2 dibungkus alahai dua orang ni, bergurau2 senda tak pe lagi, si lelaki tak semena dok rangkul leher minah tu.  Dorang ni gaknya balik keje sbb minah tu masih pakai tag keje dan well dressed dgn tudung merah baju merah sepasang gitu.  Aku bole dgr satu2 apa dorang dok sembang maklum diri sebelah jer kan.  Si minah tu dgn loghat kelantan pekat dia dok mintak akak tu bungkuskan sikit sambal belacan.  Sambil si lelaki pulak nak suh tambah telur masin kat nasik kerabu dia. Mgkin kepala otak dok pikir menda lain kan so mamat ni tersalah ckap ikan masin instead of telur masin.  Ceh, gelak sakan minah tu kata : ape abe dok kecek ikan mase..telo mase la be..:  gelak2 dua2 ekor tu.  Sat tu aku dgr minah tu kata : suke ler kat abe, abe ni cute come sgt..iee.. masa tu aku dah nak muntah darah u olls.

Sat tu sambil yg lelaki tu dok peluk2 minah tu aku dgr minah tu kata lagi : Abe, jange dok pege pingge mama ni..karang patoh taksei guna male..: cheh!!.  Mujur la akak tu dah siap bungkus makanan dorang. Kalau tak mau aku muntah dandan jer kat situ.  Kakak yg hulur makanan tu buat muka mcm getik gitu..Samalah cam aku pung.

Halllooooooooo. Tau ler malam tu malam Jemaat kan, tapi takkanlah. Depan org ramai kat pasar malam wei.  Kok ye pun gelenyor sgt tak leh nak tahan tunggu malam, balik jer umah pi lampias nafsu masing2 kan.  Karang2 baru pikir nak beli makanan ke hape.  Getik aku tak tertahan tgk gelagat meka nih. Ish.

Kok ya pun baru kawin, perlu ke buat gaya itu macam?. Gaya kucing jantan dan betina yg merengus2 nak mengawan.  Kucing pun tau carik tmpat tersorok tau. Bukan dikhalayak ramai cenggitu.  Wonder tak org keliling beri satu pandangan . Pandang nak termuntah you..

Org zaman skg ni, gaknya dah takde perasaan malu langsung. Tu la sebbnya...Kok ya pun dah horny sangat yg takleh di tahan2 balik je umah terus.  Lantak le bapa round korang nak.  Org laen yg baru kwin idak pun berkelakuan sedemikian...apa nak jadi ler muda2 sekarang nih....sekian terima kasih..

No comments: