February 20, 2009

I m EXHAUSTED

I dont know nape, this week i feel exhausted ..totally. Aku rasa kalau nak compare barr batteri HP tu cuma tinggal 1 barr jer...yg akan kaput anytime. Hakikatnya minggu ni aku byk sungguh keje di tambah dgn rushing sana sini. Keje2 mengemas file2 pun belum aku start satu hapah pun. Sejak Poyo dah tak de. Aku terpaksa layan customer dia, aku terpaksa buat keje aku, aku terpaksa buat keje boss..adus bisa putus urat nyawa ku ini.
Adanya bdak baru kat opis ni bole gak aku ragging dia sket2. Keje2 memfiling tu aku dah mintak tolong dia buat at least less semak meja aku. Akhir2n ni meja aku mengalahkan meja org berurusniaga juta jutaan kat wallstreet. So aku jadi angin pus pus gak minggu ni.
Balik umah dah sampai kul 7, mana delin dok merengek lapar lapar, nak makan nasik, mana ekhmal dok memekak begaduh dgn kakak, yg aku ni tung tang kat dapur kelam kelibut nak masak sbb delin dah dok bertunggu kat meja dapur tu nak makan.
Bila dah siap nak makan pulak, si ekhmal tu byklah pulak songehnya . Nak itu lah nak inilah napa tak masak kuah asam lah..issh..ada satu hari tu aku mmg penat giler. Belakang aku kat belikat yg sedia sakit tu mencucuk2 aku rasa..aku ada bawak balik sebungkus mehun (pagi pnye) yg tak termakan balik..tgh makan tumpah lak kat dapur..apalagi singa mengaum lah..kadang aku rasa bersalah gak kat anak2 tapi aku tak bole nak bendung lah. Dari pada aku menjadi Gil...baik le aku luahkan saja..membebel or what so ever u call it. dan aku kalau time masak kat dapur aku tak suka bdak2 dok memekak, bising..aku nak buat keje cepat. So aku taks suka org masuk2 dapur reramai rimas lah..petang2 lak nasib ada citer SEPAKIU dan aku dah angkut tv kat dapur dgn harapan meredakan tekanan aku..hi hi hi..
Aku dapat rasa yg aku ni over stressed..atau lebih tepat lagi over work..dah terover loaded dah ni. terlampau byk benda nak catch up terlampau byk kje nak buat..so aku jadi letih..mental dah fizikal..itu yg aku tak sabar nk tunggu sabtu tu..no school, no work..bole la aku rehat dan golek2 sesuka hati. Tu pun ada hati sorang tu nak suh aku datang keje sabtu...TOlonglah...aku ada anak2 nak kena jaga kain2 nak kena berus..tak kosser..dia lainlah..anak takde..laki sibuk..dok umah boring gaknya..nasib ler
Aku ada bersembang dgn poyo beberapa hari lepas, sedihnya dia kata skg dorang mcm main2..takmo kasik langsung $ dia..forget about the tuntutan just dpat gaji bulan ni jer. Aku taktau apa lah plan co aku ni tapi aku malas nak amik port. Kalau poyo kata c u in court nasiblah depa tu kan..as for me, anything dorang tnye aku ckp jer tatau...antara aku dgn poyo adalah kawan so takde kena mengena dgn depa2 kat sini ye dak.
Minggu ni gak for the first time beberapa kali lunch aku tak makan..aku just skip sbb tak lalu..mgkin sbb byk sgt keje nak buat aku makan mana dan jer..bagus gak. hopefully sebulan lagi gini sure kurus ler aku ....perut aku yg salu meragam, lutut aku yg salu menggigil tak dapat nasik ni cam dah ok lak..mcm dah ok je kalau tak makan apa2..
So pendek kata.....................aku rasa lega sgt2 sbb besok Sabtu, Yuuhuu...

No comments: