February 16, 2009

....and the story ended...

Kalau korang ada baca kisah poyo yg aku tulis last week tuh...well the story ended. Last Thursday lepas ada kes gaduh dia dgn JLo dia di"advised" untuk antar surat resign. Tapi merasakan dirinya di aniaya, mamat ni meletakkan syarat yg kalau nak suh dia bagi surat kena compensate dia sekian bulan pnye gaji. Negotiation started dan ari ni aku tgk agk kelam kelibut lah management kat off aku..being neutral aku just buat bodoh buat tatau..zip kan je mulut aku....walaupun aku tau every single cerita dari mamat tapi itu kan hak aku sebagai kawan dia untuk simpan rashia..aku ttp anggap dia kwan aku walaupun ada certain perangai dia tu aku tak bape gemar..being human "NO one is perfect"..aku akan bekerja cam biasa..hidup perlu diteruskan dan aku doakan moga mamat tu cepat dapt keje lain..aku pun ada kata kat dia..kalau bukan rezeki ko camne ko tepis pun still gak..and ko kena tukar attitude buruk ko tu...Good LUCK.
Sungguhpun aku rasa sedih dan kesian tapi apa aku bole buat?...itu suma suratan yg dah tertulis untuk dia, dia kena hadapi gak kan..
Aku nak citer pasal kawan aku si J tu....malam semalam, ketika aku dok bergelumang meng iron bajus sekolah dan bajus keje aku, phone umah aku bunyi...aku dah agak dah si J kol tapi aku biar jer..biar anak2 aku angkat. and its true..its her..
Dari jauh sayup2 aku dgr sore dia..ko apa khabar..senyap jer..sms aku tak jawap bla bla...aku pikir apa lah dosa aku kat ko?. Being cool aku jawab selambadak...kata aku ok..busy...bla bla..dan dia tnye aku "laki ko mana"?...aku jwp gak...
Mcm biasa..aku bole jadi rilek mcm takde apa..honestly dalam hati aku pun takde rasa apa..aku teringat Dr Fadzillah kata masa pagi aku tgk kat Astro tu..kita kena bersihkan hati, buangkan dendam, buang prasangka agar hidup kita tenang hati kita tenteram....dan itulah yg aku buat. Aku buang segala perasaan marah aku, bengang dan segala dan aku masih boleh bercakap dgn J seolah2 takde apa yg berlaku.
And J bagitau aku dia sakit dan ada mgkin bini org dengki kat dia, ingat dia nak curi laki org tu...aku dgr jer dan aku bagi nasihat kat dia..ko kena ubah sket cara ko bergaul dgn laki2 org tu. mgkin ko takde niat tapi org salah sangka....dia pun mengiyakan...secara halusnya aku menyindir dia tapi tatau dia paham ke tak..
Itulah cerita nya. Dan hari sabtu ahad mcm biasa aku sgt busy, mengurus rumah tangga..itupun masih ada kain baju tak terlipat lagi..aku dah kekeringan tenaga...kena simpan untuk berkerja sepanjang minggu ni..yg mmg busy gaban!!..

No comments: