September 3, 2007

Excuse Me, Wrong Number

Lately, aku selalu dapat missed called dari no 017 33xxxx. Aku pun tatau sapa. Semestinya bkan orang yg ku kenal. First time aku buat bdoh badak jer, 2nd time aku dapat mssed call dia jam 2 pagi..bengang btul, takutla kan apa SP sangka kang..malas nak explain.
The next day, aku sms..."allo u ni sapa called i memalam, bila kol balik tak angkat?" dia tak jwap..pastu citer tu mati kat situ jer...so masa weekend baru ni aku dapat sms lagi bunyinye lebih kurang cam ni "amboi sombong no skg ni, antar sms tak jwap, kol pun tak angkat...baby apa khabar dah bape bulan umur dia..."mmg aku ada nampak 3 missed call tapi sbb tau no yg sama malas aku nak buang kredit tepon balik..kredit aku jimat....aku pun malas nak layan aku jwap "U ni salah no kot?"...pas tu dia jwp...ni Pak Lan la..Pak Lan perlis dulu kita sesama keje kat shah alam..siap ckap u ni yg ada tahi lalat kat kening tu kan....(alamak betul tu..mmg aku ada tahi lalat kat kening..)..aku malas dah nak layan...aku biar jer...
Tiba2 pagi tadi aku dpat sms lagi..dari no yg sama...."Amboi belagak sekarang, mentang lah dah kaya lupa dah kat kita no..tak per.." sedap betul bahasa dia...aku pun palagi..angin AMARAH aku pun tiba2 naik..setan tanduk dua ttba kuar....aku balas balik...
Masya Allah..demi Allah saya tak kenal u ni saper...dok cuba ingat2 recalled balik ada tak i kawan spt mana yang u sebut tu..tapi tak de..cuba u ckp apa nama sebenar u..mana tau i bole ingat balik.......-Marah pnye tone..mengganggu jer
Lepas tak lama tu aku dpat mess..teeett...teeeet....
Ala dulu kan u kwn dgn kwn i budak bla bla bla..naik kriss bla bla nama i Man, bla bla...
Ha ha ha...konpem salah orang..aku pun apalagi balas maut pnye..:
Konpem lah u ni salah orang...i baru je guna no phone ni beberapa bulan...i tak kenal satu hape u mentioned dan citer tu, dan yg paling penting..i tak de baby baru..fyi baby i paling kecik umur 3 tahun..nah dusssyum...kena sedas...padan muka tak paham bahasa, bape kali org kata salah no tak nak dengar tak nak caya, kol gak sms gak..dah org kata salah sekali dah ler..bodooh..tak paham cakap melayu lah tu..kang aku ckp jawa baru tau...
ada gak org bangang cam ni...buang masa ..buang kredit...

No comments: