March 7, 2012

RM75.60 !!

Like i said, aku benci bila buat sesuatu kalau hati aku tak ikhlas. Benci sgt2.  Tak kira banyak ke idak jumlah duit yg aku kena keluar tapi kalau hati aku masih tak ikhlas dan berkata2 lantas menjadi dosa sungguh aku tertekan sgt!.  Aku pujuk2 hati aku. Tak pe. Bukan rezeki aku dengan duit sebanyak itu, bukan jugak rezeki anak2 aku dgn duit itu kan. So, biarkan jer.

Jadik sebelum kepala, hati, jiwa raga yg sakit ni meletup biarlah ku luahkan sahaja disini kan.  Sakit hati kena bebel smlm masih tak hilang. Masih berbekas.  Ye, aku bukan lah pemaaf sgt kan, terutama pada org yg sesuka hati nak menyakitkan hati org lain.

Smlm balik keje pun aku masih merasa sakit hati lagi bengkek tau.  Ku luahkan segala2 pada teman setia ku. Dia sebagai pendengar setia biasanya akan diam dan sesekali mencelah beri pendapat.  Yg pasti, aku benci sungguh dgn perisitwa semalam tu dan aku ku kenang sampai bila2.

Pagi ni yg kelakar Jenab suruh belaci dia kutip dari suma org akan jumlah yg telah abis dimakan semlam.   Aku malas nak ckp banyak malas nak menambah sakit hati, kuarkan RM76 dan rasa nak je campak kat muka jenab tu dan dan jugak. Tapi sbb dgr lagu Maher Zain Insya Allah kat radio ttba aku hati aku jadi sejuk. TTba hati kecil aku berkata2..Kalau mereka nak jadi anjing, mengapa kita juga mesti menjadi anjing?? menyalak bukit tak henti2 sedangkan bukit langsung tak runtuh walau sepicing kan?.

Ku hulurkan duit tu pada si tukang kutip. Hati sangat tak ikhlas u olls, tapi aku berpegang pada prinsip jumlah itu bukan rezeki aku, bukan rezeki SP bukan juga rezeki anak2..Tapi rezeki pada hotel double tree smlm. Hotel tempat dorang makan bersama2 dgn xboss tu.  For farewell tu aku tak berasa sakit hati sgt tapi for Welcome Lunch apa kejadah haram tu, mmg aku sgt berasa sakit hati.

Aku rasa sgt annoyed tapi bila aku baca komen rakan ku Syed kat situ indeed aku sgt setuju dgn apa yg syed komen sabar dgn org yg begitu, kerana kenikmatan hidup yg kita kecapi dari kesabaran adalah sesuatu yg mereka suma tak bole rasa mcm mana kita rasa. Sabar itu sebahagian daripada Iman. Ye, sekarang aku berasa sungguh sabar, more calm. Alhamdulillah.

Sesungguhnya yg keimanan jer yg membezakan antara kita dan mereka org yg kafir dan jahil.  Wallahu Alam..

2 comments:

NenetPenne (NP) said...

i komen kat sini jelah eh
kalau dia yang nak sangat makan kat double tree tu kenapa nak paksa orang?
RM75 is not cheap untuk setengah orang..

kalau orang gaji besar RM75 is nothing.

Anna said...

Net, few guys kat off ni marah kenapa i should be paying sedangkan i tak pi makan pun??..takpe lah net, i pun malas nak ckp byk. I anggap this is my contribution buying something to my x boss tu..kalau ingt ni pasal si shelaka tu makan kat double tree mmg smpai mati i rasa tertekan..moga pas ni shelaka tu sakit perut gile vavi,.biar padan muka dia..menci sama dia.