March 19, 2012

Dia Mc lagi daa



Hari ini pagi Isnin yg cerah dan jammed amat sangat. Maklum sekolah baru buka lepas seminggu bercuti.  Masa kat atas moto tadi aku rasa dah HP aku vibrate. Dalam kepala ni either akak Nor ajak bf or ada sapa2 nak suh apa2. Tak teringat nak fikir pasal yg sekor tu dok sms bgitau MC.

Rupanya bila dah sampai office aku tgk, ceh mmg betul la.  Si anu tu meng sms bgtau dia MC ari ni. Haiyoo, potong la. Hari Isnin mesti aku sbok dia pulak MC. Mmg menyusahkan taw.

Aku rasa sejak Januari ari tu, entah berapa kali dah dia MC, emergency. Belum amik kira datang off lambat sbb antar anak sedara pi klinik la, anak mak pi klinik, kucing beranak..ayam bertelur..hissh.

Kalau dia takde aku akan susah taw. Sbb aku kena angkat phone yg mmg menyakitkan hati terutama kalau kita tengah bizi terutama hari Senin gini.  Kadang ada org datang bunyi bell kat depan, phone bunyi at the same time jugak. Jenab tu? nama je dok depan kadang buat pekak jer. Telepon bunyi buat bodoh jer. Sakit hati aku tau.

Sabar lah hati..sabar.  Tu aku tgh pujuk2 hati aku yg panas ni.

Minah tu kalau sms bgtau mC pnya la panjang grandmother story.  Ckp jer la aku mc ari ni . Full stop. Ni tak kalau dia SMS dia akan kata , semlm i kena ujan, pastu pala sakit..pastu demam batuk. Tak lama pastu sakit perut pulak, sambil pening kepala  badan tak berdaya bla bla bla....penat aku baca tau. Dasar k*l*n* kan. Auta mmg lebih sokmo.

Sebok hehari pi gym bagai.  Pastu bermasalah. Sakit itu lah sakit ini lah.  Low blood pressure lah, ntah hape2 lagi.  Sapa suruh??, nak kurus sgt kan. Tu tak makan ni tak makan....abes dah sakit sapa susah?. Ko senang lah MC je manjang. Org lain?? betul2 menyusahkan sgt2. Hish.

Si Jenab tu pulak, kalau org lain bising2 bagai nak rak taw. Tapi tang anak buah dia mc or sakit bole je dia tutup mulut pejam mata. Pelik betul aku tau. Entah manderem apa bdak tu bagi kat dia kan..hai..


So, dihari Senin yg syahdu ni, aku dah bengang lagi meroyan sbb minah sekor tu..dahla bos ada ari ni...mesti x cukup tangan kaki taww..........sabar je lah

























No comments: