September 22, 2011

Mari teruskan kehidupan.

Semlam seperti yg aku janji kat SP aku tu sebagai bukti lah kan yg aku ni tak mengada2 kan cerita, aku print kan segala mala msj yg ada kat lam fesbuk dia tu. Lama gak dia baca. Terkial2. Kan aku dah kata, dia tak akan paham singkatan yg si DH (depserate hwife) tu tulis. Mmg aku dah agak. Aku kan dah lama hidup makan, tido sebantal dgn dia. So aku tau sgt. Shortform..shorthand ni mmg dia tak reti. Aku pun x reti gak ler but at least aku ni terer sikit jer dari dia. Dah lama sgt terkial2 membaca kan, aku pun offer diri bacakan.  Siap dgn gaya ala2 drama Queen gitu aku baca, dgn tonasi ala2 merayu...siap irama lagi taw.. Haha, natijahnya aku dgn dia, Amal dan Delin ketawa terkekek.  Maklum mama kalau dah buat drama..dasat. Kalah Sheila Rusly u olls. Kakak toksah ckp lah, lepas makan mmg dok dalam  bilik jer keja dia. Kadang buat keje sekolah kadang layan lagu2 Justin biiber lah ntah hape2 lagi dia buat. Jarang sgt dia lepak2 kat depan kalau time hari sekolah. Mostly sbb keje sekolah dia melambak2...

Sambil tu kan, aku amik la peluang nak brainwash SP secara halus. Secara indirectly org kata.  Mcm aku kata, mmg dia x mau aku jwp lagi dah msj  DH tu.  Biarkan dia meroyan katanya. Kalau ikut hati mmg aku nak jer terus sembur kan. Tapi, laki tak beri izin..berdosa kans?.

Aku terai2 lagi korek berdasarkan apa yg DH tulis.  Yg nyata, sbb SP kan pelupa. Benda2 baru berlaku pun leh lupa inikan pulak dah 20tahun lepas. Kok dia nipu ke kan?..biaq pi lah pun, after all aku dah dapat dia..hahaha tu lah suka sgt makan kepala ikan kan.  Jadik dari butir2 yg dia sebut aku pun memikirkan logiknya akan apa yg di claimed dek DH.  Mmg betul, masa sebelum SP keje kat building tu pun kami dah lama berkwn secara serius I mean.  Dah masa tunang pun sama. Mmg masa tu pun tak pernah kuar citer2 pasal minah ni.  Jadik kami masih terfikir tang mana dia kata tu.  Tak pe lah kan. Kalau betul pun dorang pernah ada hubungan dulu..for me let bygone be bygones. Wat apa nak ungkit2. Seolah2 masih mengharap pada org yg dah ada anak bini???.

Its always takes 2 to tango aku kata kat SP. Kalaulah sorang mengedik, sorang melayan haruslah menjadi. Cuba sorang gedik or gatal camne pun tapi kalau sorang tak melayan mesti tak jadi punya.  Mcm kat citer hantu bonceng pnye dialog tu kan..kalau tepuk sbelah tangan mesti tak jadi..ni mesti korang tepuk amai2 nih..gitu katanya.

Sesambil tu gak aku amik peluang nak perli gak. Mcm kes skandal u dulu kan aku kat..memula u nk terai2 market, nak test2 laku ke dak..pastu nak memain le kunun sudahnya kan jadik berantakan kita dibuatnya.  So kena selalu ingat, jangan coba2 nak carik masalah kata ku...Walau dalam nada gurau dan gelak2..dalam maksudnya tu...

Tak payah lah nak kenang2 benda yg dah lepas tu kan. Dah jadik sejarah. Bukan tak bole kenang. Cuma kita amik iktibar jer dari setiap benda2 yg lepas dan dah berlaku tu.   Ni tak, dah 20 tahun pun masih nak mengenang cinte zaman2 giler remaje apa barang.  Lagipun masing2 dah kawin pun..regardless la ko takde anak ke kan...tapi org laen ada. Ko patut fikir org laen.

Aku pun pelik camne lak minah ni bole jumpa SP dan add dia. Dari yg SP ckp tu maybe ada betulnya. Probably salah sorang bdak2 bank tmpat SP keje tu kakak dia ke..sedara mara dia ke. So bila nampak SP ada kat fesbuk gaknya cepat2 mengadd..labu labu...

Jadik, perbincangan DH nama ema tu berakhir kat situ lah.  Aku dan SP agree dah nak tutup buku pasal dia. Tak payah nak pening2 memikir masalah dia kan. Biar jer dia meroyan menanti jawapan yg ditunggu2 tak kunjung tiba. 

Lebih baek kami fikir pasal nak meng makeover umah kami yg penuh dgn contengan tu.  Kisahnya masa hari raya ari tu ada kwn SP datang beraya anak beranak kat umah. Anak dia yg paling kecik nama Adelia sgt chubby dan comel nampak white board kat dinding dgn gembira menconteng. Bukan kat whiteboard tapi kat dinding. Mujo la, mmg kami plan nak tukar cat pun cuma tak sempat2 jer.  Gelabah kawan SP masa anak dia conteng tu. Ye lah, msti dia ingat cat raya.

Umah kami lapang cam padang golf. Takde sopa perabut yg ada pun takat 2 kusi tangan dan 2 kusi jati. Mmg tak selesa nak melepak sambil baca suratkhabar tau kalau dok kat situ.  Jadiknya, plan meng ushar sopa mmg dah ada dalam list. Roughly mmg dah dapat apa patern or camne patern yg nak. Cuma masih menjalankan survey utk mendapatkan the best price of kos lah yg paling murah gitu kan.. Moga2 sumanya dapat diselesaikan dalam masa terdekat ni kan..Insya Allah


No comments: