May 8, 2011

Akhirnya Dapat jugak !!

Hari Jumaat 6hb tu aku coti.  Sengaja jer. Lagipun sambutan besday amal harus dibuat hari jemaat. Buat kat sekolah ugama sbb senang dan muridnya tak berapa ramai dari sek kebangsaan. Ada dalam 20 lebih org berbanding 40 lebih org kat sek keb.  Mau kena order kek 3-4 kgs baru cukup gitew kan.

So pagi jumaat tu aku antar kek, goodies bag kat sek agama dia.Aku tunggu kejap snap bberapa keping pictures. Tpi maklumlah bdak2 darjah satu gitu kan..bila nampak aku masuk bawak kek dan goodies dorang terus berkerumun. Sampai susah nak amik gambar gitu....

Hati masih agak panas kat Jumaat tu. Sbb takde tanda2 pun duit kutu tu akan dapat. So back up plan was korek duit simpanan kat tabung ler pe lagi. Hari khamis masa lunch tu aku kuar kejap kuarkan sedikit duit dan beli apa2 yg patut for the besday.

Coce hari Jumaat tu pulak panas membara.   Aku cuma dok dalam umah. Mengemas dapur tu. Maklumlah sejak dapur tu dah 70% siap belum sempat nak kemas pun.  Tingkap dapur pun belum ada. SP cuma tutup dgn plywood jer. Maklumlah dapur buat sendiri. Idakler rushing nak abiskan. Cuma tunggu sabtu ahad dan cuti nak buatnya kan?. Yg pasti dah bole guna untuk memasak dgn selesa pun dapur tu. Forget about the tingkap lah kan. Sok2 kalau ada budget baru ler buat. No hurry sbb sendiri bikin gitu.

Aku tgk2 gak kat FB melalui HP masa tu. Masih lagi berharap dapat lah duit tu seblum balik kg lepas maghrib. Maklum lah, dah balik kg kan..memcam nak beli memacam nak belanja for mak..for dorang tu.  Sekejap2 sambil2 mengemas. Akhirnya dekat pukul 10 lebih baru dapat msj dia dah masukkan duit tu. tu pun 1k jer. The balance 6ratus tu katanya lambat sikit..by lunch katanya.

Aku pun ajak SP kuar, pi bank kuarkan duit dan bayar CC AMbank serta bayar apa yg patut.  Barulah lega hati aku lepas suma tu dah berbayar.  Dan still ada balance bberapa ratus. Cukup untuk balik kg.

Yg pasti, lepas ni aku sedang memkirkan sama ada nak meneruskan kegiatan berkutu2 ni. Sbb ada 2 bulan lagi seblum abis at end of June. Maybe kalau aku nk main pun aku akan request utk dapat2 turn awal2 tu.  Tak berasa sakit hati kan??.   Bak kata org, manusia mmg salu lupa. Bila turn dorang dapat happy2 jer.. tp bila turn kami...suma pun sengaja melewa2..gitulah adanya....

No comments: