February 10, 2011

Badut dalam Office..versi lawak sengal pagi2

Ada satu org kat off aku ni. Keje dia angkat telefon, handle courier dan yg sewaktu dgnnya. Dan pulak dia dok kat depan nun..kat reception table near the entrace off tu. Yg aku gelihati, minah ni salu claimed "I m not receptionist. I am an admin". Tak kira la kat kontractor ke, ke sapa2 jer lah yang walk in ke office. Kdg nak termuntah aku kalau dgr berulang2 kali..ada aku kesaaaaaaaaaah??



Lucu bukan??. Dah kalau ko dok kat reception table tu, tak kira apa jawatan ko atau pun nama pos ko..GM ka, Manager ka, Hatta cleaner ka..kalau first2 org masuk mesti org ada thought dia receptionist betul tak??



Tak paham..sungguh aku x paham. Nape? low class sgt ke nama position tu?.X glamer?? Dia tak tau kat one of Oil n Gas company besar kat KL ni company tuh hired receptionist dia dgn RM8k sebulan..bukan 8ratus ye kwn2.....8riban. Ada minah tu kesaah? goyang kaki, angkat kol, amik msg..transfer kol dpat byk tu..keje senang beb...gilos sapa x mo kan.. Sajer jer malas aku nak story kat dia. Buat apa?. For me Aku dun bother pasal tittle or pangkat. Klau pun pangkat aku kerani cabuk gaji 10k sebulan..ada aku kesah dgn tittle tuh?? betul tak..



Dasaaar sgt kan?...Alah, apa nak heran..Species kaler tu mmg stended ler..berlagak, perasan bagus. Tu sbb kalau org kasik apa2 manjang komplen jer..kasik makanan pun sama..kurang itu lah..kurang garam lah..mcm dia pandaaaaaaaai sgt masak, aku terkena bberapa kali dah..sori ler pas tu nak ksik ko makan apa2... Bbrapa hari lepas dia ckp kat aku..dia dapat angpow dari bos aku...dia dtg kat aku citer.dgr eh, aku phrasekan ayat dia sebijik camne dia ckp..."I kan bukan tak bersyukur, berkira atau nak komplen....tapi tahun ni your boss bagi kurang separuh...last year RM100 tahun ni RM50 jer dan manager cina yg kasik tu..kasik rm 20 hengget jer.....:See u olls get what i meant?. Aku gelak jer tak kata apa..sbb???, bos aku kasik aku seratus ringgit..dan manager cina tu kasik aku RM50!..abis citer..hahahha padan muka..dasaaaaar ungrateful dogs kan?.

No comments: