December 16, 2010

Aku dilanda kebosanan terlampau..

Buat kesekian kalinya aku dilanda kebosanan terlampau kerana kekurangan kerja..boleh???. Sejak Dec ni agak kurang sikit kerja2 aku dan itu telah menjadikan aku amat boring sesgt.  Ada takde kejap2 nengok fesbuk...boring..nengok blog..bosan jugak.Seingat aku dah lama aku x rasa begini. Sbb kat sini manjang jerk busy tahap gaban sampai nak ke jamban pun takda masa..tapi la ni tak. Teringat aku zaman2 keje kat Shah Alam empat taun yg lepas..gini lah keadaannya.  Keje x berapa ada, taktau apa nak buat. Internet? at certain stage ko akan rasa nak termuntah i tell u.

Sama gak lah aku kat sini now. Sbb tu kalau ada kje mendatang on the spot aku settlekan..dan tunggu lagi keje lain...sambil2 tu wat2 filing yg sikit2 tu...lelama dah siap bosan gak.  Samada aku ni terlampau effisien or mmg nak kena bagi keje banyak2 lagi kot???

Ada masa aku pi baca blog2 yg aku suka..boring aku intai kat fesbuk. Lately pun fesbuk sgt membosankan, tak abis2 dgn komen2 boring.. ada masa aku chat juga dng anak2 sedara SP aku tuh..but lately aku rasa dorang sume tu so pathetic dan membosankan lah.

HP aku pulak on and off berbunyi, mana lagi kalau bukan dari rumah.  Biasalah sejak cuti sekolah ni bdak2 ada kat rumah, sikit pnye hal tepon. Ada aduan tepon. Nk makan tepon. Itulah keje si Amal.  Kadang2 aku marah jugak tapi namanya budak..tak paham bahasa kan.

Cuma towards petang agak slow sikit dia telepon kadang hampir takde call pun.  Tu pun sbb aku rasa samada dorang suma pensan ketiduran atau layan citer2 kat prima.  Ada kala dorang tgk CD Senario..JPBC2. Itulah jer yg diulang2. Bak kata kakak nak termuntah tapi layan jer lah sbb tak kuasa nak bergaduh. Selebihnya kakak bantai dgn delin tido dan amal layan tv sorang2.

Hari ni pulak ujan so suasana kat off sgt sejuk lagilah menambah kemalasan yg ada.  Ada masa aku sengaja jalan2 kat luar off, lompat2 naik2 turun tangga buang masa boleh???. Sure korang baca ni korang jeles sbb korang tu mmg busy terlampau dari mula masuk kje sampai balik ye dak zas?.

As for now, bberapa minit lagi nak kul 4. Gamaknya lately aku menghitung waktu nak balik jer. Bosan betul.  Tak sabar pulak aku nak bercuti supaya bole aku buat apa yg patut kat umah tu selain mengemas harus bersantai2 layan HBO movies kan.

Skg ni aku cuma nak tunggu closing sales for Dec on 29hb jek. Tp nak menunggu 29hb tu ku rasakan lamanya aii lagi. Supaya lepas submission tu bole aku bercuti panjang sampai tahun depan.  Nampak gayanya masa bercuti nanti harus aku carik kembali aura dan kerajinan aku untuk berkerja tu supaya aku tak merasa bosan lagi tahun depan...harap2 nya......

No comments: