August 23, 2010

Tension..

Semenjak bulan puasa ni aku rasa weekend kami sgt berkualiti. Sbbnya kami hanya dok umah berehat, bergolek2, melayan movie, baca surat khabar....Anak2 pun seronok dan gembira.  Mentelah bulan pose kan idakler bawak dorang pi mana2 pung..buka puasa kat luar pun belum. Sengaja kami save the best for last omputih kata. Minggu2 akhir nak puasa besok baru lah nak try2 buka kat luar. Tu pun ke port biasa kami..Restoran Azura kat Rawang tuh.  Aku dare not take risk pi tmpat lain yg tak ketahuan harga dan rasa makanannya. Restoran Azura mmg port baeek kami sejak dulu lagi. Harga berpatutan lebih2 lagi...mmg sedap.  Seronok rasanya melihat anak2 gembira dapat makan makanan kegemaran dorang. Pulak tu bertambah2 sampai 3 x.  Hari sabtu aku cuma masak kari daging dgn kentang, sayur tumis terung asam, ulam dan sambal belacan.  Amal yg susah sgt nak makan tu bertambah sampai 3 x kerana dapat makan terung asam kegemaran dia. Delin pulak bertambah2 2x sbb ada kari daging. Kakak? well bulan puasa ni mmg dia berselera jer time berbuka mgkin sbb lapar.

Hari Ahad smlm pulak, aku masak sup ayam, sayur pucuk paku tumis, kerabu mangga dan ikan keli goreng sambal. Wah, makin seronok aku tgk bila ketiga2 nya berebut bertambah bila dapat kerabu mangga.  Walaupun mangga yg ala2 masak layu tp mereka tetap suka sgt. Nampak gayanya kena lah mencarik lagi mangga muda untk buat kerabu kerana tu betul2 membuka selera seluruh isi rumah!.


Keseronokan berhujung minggu di rumah memberi semangat baru aku nak start my Monday..tapi semuanya hampess.. Pagi2 lagi bertimbun2 kerja yg kena selesaikan..Tak pe, aku tak kisah tapi dok melayan suku sakat lempab mmg aku tak tahan. Apa barang kalau forwarding agent dok tnye kita berapa berat barang bla bla bla..sedangkan brg tu ada didepan mata dorang?.  Yg satu lagi, cerewet tahap gaban. Macam2 nak diletak kat invoice. Walhal dulu masa aku buat takde pun customer kata itu dan ini..aku sgt2 tak paham....yg sekor pulak tnya sikit nak melenting...adussss....kalau takat 2 or 3 aku tak heran..ni dah doblas dan tigabelas apa halnya..

Fenat..thats all i can say., how i wish i can stay at home...tido, layan movie mcm apa aku buat weeknd td........tp tu semua mana mungkin...jadik terpaksalah aku bersabar..melayan manusia2 yg bermacam2 ragam.......

No comments: