July 7, 2010

FB oh FB

Prinsip aku dalam ber FB satu jer...takkan add org itew kalau tidak kenal. Aku tak paham org bole add sapa2 saja dia nak tanpa dia tau or kenal org itu..bg setengah mereka, ramai FB friends tu mcm glamer abis lah tu...
For me, its not the qty matters but the quality. Untuk apa ada ramai kwn2 tp kita tak kenal pun sapa-sapa?..kawan ku A, kwn kepada A ialah B, manakala C pulak kwn kepada B, dan si D pulak hanya kena si B dan tidak kenal yg lain2...yet they still add it on.
Tak kosser!!!. Kalau tak mau org tu add kita, or kita tak mau org tu search for kita ..senang jer..ignore the invitations...BLOCKED jer terus, abis cerita.
Salah seorang teman ku, mmg pantang rakan2 sepejabat di add dlam FB nya. Bukan apa, tak mau mengundang masalah..kerana lingkungan mereka itu..tp ada pulak mereka2 yg berada di dalam lingkungan itu tersentap bila temanku menolak undangan untk meng add dia..ape lah??..itu pun nak sentap..dasar sensitip tak bertempat tau. Give some space, some respect. Kalau org tak mau tak yah sebok2 tak yah terhegeh2..as simple as that kan???
Aku pun sama, tak kira sedara ke, ipar duai ke...kalau aku tak rasa nak accept, I wont accept tak pun aku blocked terus..keh keh keh..sorilah pada mereka yg ku block itew kan??. Di pejabat temanku yg seorang lagi....terus di banned pulak FB. Puncanya??? mereka2 yg tak reti2 nak cover2 line ber FB during off hours lah. Kok ye pun cover2 lah. Ni tak ingat sekepala dgn bos, dok tunjuk kat boss pulak ber FB during working hours..mmg carik nahas luu...
Aku cuma add rakan sekerja si Ajis jer dalam FB aku. Yg sekor lagi tu pun walaupun aku add aku jarang komen or tulis apa2 kat profile dia...tgh considering nak delete and blocked jugalah ...tp nanti dulu.
Bila tak bole ber FB boring jugak..tp bila selalu sgt pun boring gak..sekali sekala melepas geram. tak pe. Yg pasti FB dapat menemukan aku dgn kwn2 lama..dgn kwn2 sekolah. Akhirnya ala2 jejak kasih pulak kan. Aku masih dapat mengawal diri (setakat ini) dari terjebak 100% ketagihan masuk FB ni..harap2 ia berkekalan. Kalau tension baru ku jengok2. Klau aku busy haram aku nk tgk. Kat umah lagi??..ada sekali sekala aku bukak gak, tapi selalunya untk SP. Aku malas nak ber FB, berblogging kt umah. Selain byk sgt gangguan, bosan pulak dari 5 hari seminggu kat komputer..Sat n Sunday..i just want a break!!
Tepuk dada tanya SELERA..............................

No comments: