December 7, 2009

Monday Blues...

Aku seboleh2 tak mo meng'spoilt' kan aku pnye Monday mood. Sbb itu awal2 lagi aku dah set in my mind that Monday is great. Aku suka Monday. Sbb tu jugalah biasanya Monday aku pakai baju warna terang2 gitu. Bak kata Dr Tuah, warna mempengaruhi diri kita ni. Selalunya Monday aku pakailah kaler oren terang, kuning terang ataupun biru terang. Sebagai semangat untuk diri sendiri yang iyanya.
Jadiknya, hari ni aku dgn penuh semangat nak start the day. Lebih2 lagi bos aku lum balik dari outstation. So working life is so smooth sejak minggu lepas lagi. Sapa tau, pagi2 lagi my blood goes upstairs. Kat off aku ni ada sorang yg tugasnya dok kat depan tu. AKA receptionist. Keje dia ofcourse lah menyambut org dan mengangkat tepon.
Pagi2 mcm ni, dah la aku busy dgn email2, dgn keje aku, bertalu2 pulak telefon aku berbunyi. Mula2 2-3 kol tu aku ingat internal. Last2 baru aku perasan suma incoming call si mangkuk tu dah pi hantar kat phone aku. Yg buat aku naik darah tu sbb..pertama dia x ckap dgn aku. Kok ye pun tnya lah aku dulu aku busy ke tak. Aku bukan berkira sgt pun tp adalah courtessy org kata. Yg kedua pulak aku dah angkat kol tu tahap sore2 malas aku.."hello"....patutnya kalau incoming call kenalah greet..good morning bla bla bla...ni tak. hancus...
Bila aku confront si mangkuk tu..ada ka dia kata."sorrylah, i busy lah. bla bla bla..lupa nak bgtau u..what the heck???"" aku betul2 angin. Kalau itu alasan dia mmg tak logik. Sibuk book hotel?..eh, keje ko angkat tepon pandai2 lah. Itu betul2 buat aku naik darah dah. Yg sekor lagi si Jenap tuh. Pg2 lagi nak buat muka dia tuh. Gaknya tak dpt kot malam tadi? keh keh keh. Kisahnya jenap dgn sekor tu sbuk tahap gaban sbb ada sekor mat salleh dtg dari US tapi dorang terlupa nak book hotel dgn book tiket dia nak ke Labuan. Eeeeh....korang pnye pasal lah. Apsal ttba nak buat muka pulak tu suka2 hati nak transfer kol to my extension..siut betul.
Pasal ni jugaklah aku ttba terus jadi lapar mcm singa. Dah la pg td tak dan nak bekfast. Sudahnya kul 11 aku senyap2 turun bawah makan 'brunch'. Lepas makan baru ler aku bertenaga dan rasa tenang sket..ish ish...
Semlm aku ke sure heboh kat bkt Jalil bwk bdak2. Mmg byk benda2 yg sgt menarik kat sana, cumanya budget aku suma abis beli menda2 makanan untuk bebdak nih. Tak de chance aku nak nengok2 baju ke hape. Byk betul kedai jual memacam barang kat lam stadium dan kat luar tu. Mmg best lah sbb murah2 belaka. Aku dare not terjebak so lepas abis ronda dalam stadium kami balik. Itupun berbondong2 beg galas kat bahu. Selain titbits, aku jugak beli teh sabah. Ada jugak beli susu dan yogurt dari booth Nutrigen. Mmg kalau ada sure heboh barang tu suma dijual satu beg RM10. Berbaloi2 kalau beli. tapi kalau dah RM10 x 12 beg dah berapa tu ??.
Apa2pun...bdak2 seronok dan teruja. Ala jakun dapat naek ketapi sampai bukit jalil dan dapat shopping junks sorang sebeg dua. Itu jer lah percutian cuti sekolah dorang setakat nih...keh keh keh...
Next will be sunbathing kat Teluk batik on 18Dec....

No comments: