February 11, 2009

I am so UPSET

Dolu2 aku ada lah gak tolong mangkuk sekor kat off aku nih. Bkan apa tolong cover2 gitu jer sbb dok ingat kawan sesama Islam kan. Tapi mangkuk ni pulak jenis tak bersyukur. Aku mmg geram sampai aku dok gelar dia "the ungratefull dog" sorry to say lah kan. Orang dok sebok nak tolong dia, dia dgn poyo nya masih buat hal. Absent, datang off sesuka hati dia. Dia patutnya kena attend morning meeting, tapi everytime aku sense dia tak pi pun. Datang off kul 2 atau 3 dgn muka poyo dia yg menyampahkan suma orang. Aku dah jelak dgn dia so aku buat bodoh jer..tak koser aku nak nalipon dia kalau tak dtang. Kalu dia sakit ke hatta mati sekali pun aku malas nak peduli..dasar tau.
Sejak 2 minggu lepas, mangkuk tu dah beberapa hari absent, baper hari MC aku pun dah lost count. Mcm aku kata malas nak amik port. Bila bos tnye aku dia ada kol aku ckp yg benar takde..kalau aku ada try call tapi tak dapat camtu lah aku akan reveal balik kat bos. Kisah mangkuk ni dah sampai kat paras hidung bos aku bila last week one of friend yg bkan keje kat co ni cerita yg company aku pnye nama dah jadi bad repo kat syarikat minyak gah tu...aku tak bole nak kompromi lagi dah pasal ni, so aku pi ckp kat boss aku....and this is where it starts..ada lagi 2 makhluk kat off ni yg salah sekornya si J Lo tu lah kan, dah dok sok sek sok sek pasal nih. Pasal takde org nak attend for the meeting pasal customer dok tnye mangkuk sekor lagi yg laki tu ada keje lagi ke dak. So bos aku amik tindakan drastik (dia ni pun dah tahap gaban pnye nyampah kat mamat poyos ni) arranged for salah sekor minah to take over attending the morning meeting. Apparently dua org ni pi lah for the first meeting semalam. Segala2 terbongkar bila customer sendiri ckp dgn dorang ni mat poyo ni langsung tak pernah attend meeting tuh.. dan as usual sampai je kat opis terus dorang meluru kat bilik bos aku. Aku dok kat depan bilik bos so aku dah agak..cuma aku buat bodo jer..malas nak campur.
Then petang smlm 2 orang minah ni (JLo dan aku namakam sorang lagi kembar JLO) dok sok sek2 pasal meeting ni..and smlm mat poyo tu pun takdpt dihubungi..masuk voicemail hp dia...at about pukul 11 kot ttba mangkuk ni muncul kat opis dgn gaya bodoh dia..dgn gaya poyo dia tu mcm takde apa berlaku...mcm dia tak buat salah langsung. Lepas dia MIA dkat 2 minggu tu dia kata pi medical check up bla bla bla aku malas nak amik tau lah......
So rasa mcm dia bagus sgt, JLO, kembar dia kata nak sitdown dgn mat poyo nak diskass pasal morning meeting tu....aku siang2 kata...aku tak mo involved..korang diskas la bertiga...and its on..masa meeting tu aku dgr dorang dah agree mat poyo ni continue nak gi morning meeting tu, dia pun tak nak kasik dorang pi..agaknya lah..so that it lah..
Pagi ni HR mgr aku tnye ada nampak tak sipoyo tu dtg?...aku kata takde..HR mgr suh aku kol dia...aku kol. Dia kata dia ontheway . Aku remind dia ko kan patut dtg off dulu baru pi meeting..dia bla bla2 aku malas nak layan..aku letak phone..sore cam baru bangun tido jer........
Ttba tak lama pastu kembar Jlo datang kat aku..tnye mat poyo tu mana...aku being honest ckp kat dia.."dia kata on the way"..tapi sore cam baru bangun tido jer ntah ye tah tidak..aku telah buat silap percaturan dgn kembar JLO tuh...sbbnya dia dok kol JLO bgtau..hancus...
Then bila HR mgr aku tnye mana poyo tu, aku katalah aku lum smpat kol dia, tapi td dia kol kata dia kat KLCC....kalau menipu dia menipulah aku ...rupanya si JLO ada kat KLCC pi meeting tu, dia kata mat poyo tu takde...and JLO kol bos aku yg tgh travelling ke Saigon tu merepot and boss aku kol HR Mgr aku marah mana mangkuk poyo tu..korang ada rasa tak mcm bola dah cerita si poyo nih..dan aku telah menjadi mangsa..seolah2 aku nak cover si mangkuk tuh....
Kesilapan aku ialah cerita byk sgt kat JLO, tapi honestly it all about work. Aku dah ckp aku taknak dah cover poyo tu and thats it...tapi the way JLO cerita to boss and the management seolah2 aku mencover mamat tuh..cis....upset giler aku dgr sbb all the while aku cerita as kawan sekerja takde niat apa2 rupanya org lain telah menjadi CNN menyampaikan suma cerita itu kat mangkuk boss botak, mangkuk.......hai..
Aku dah tak tau nak kabor kan apa lagi ttapi ; mulai hari ini, jgn harap aku nak bukak mulut cerita2 apa pun selain hal kerja..............itu janji aku.....

No comments: