October 24, 2008

It was a Good Breakfast Indeed

Today, i wake up at 5am purposely to fill one of best friend's request. To have cokodok bwang cicah sambal ikan bilis. She had it when came to my house 2 years ago..so few days ago bila dia kata she missed that a lot, i thought of memenuhi impian dia..manala tau kan dia teringin ...pregnant ke.
Jadik sesubuh buta dah menggoreng cokodok yg dah dibancuh pada malamnya. Sambil tu memblender cili kering untuk dibuat sambal ikan bilis. Sekilo tepung aku kerjakan. dapatler 2 tupperware besar cokdok dan setupperware sambal ikan bilis..
Sp pulak dgn baik hati sudi menghantar aku ke Bangsar seblum pi keje. Then from there aku bole naik train ke KLCC pi keje. Of course lah kena melapurkan ke pejabat untuk bagitau datang lwat sikit. Dgn alasan nak settle somthing kat Bangsar. Sampai je aku terus kol kwn ku ini. Ala kat opis lama ku kat Bangsar tu...which aku try to avoid jumpe muka2 yg aku tak ingin nak tgk, aku tunggu jer si Reen kat port lama ..port selalu dorang dok lepaks for breakfast sejak dulu hingga kini.....
Sampai je ke situ, jas dah ada lepaks dgn roy...aku dtang dgn reen. Dorang suma cam terkejut apsal aku bole sampai ke bangsar di pagi2 buta...well, bila reen kuarkan tupperware tu sume cam teruja...sampai x jadi jas nak makan roti canai..sahih la dorang dah missed sgt sambal ikan bilis tu. Kejap tu pula si Rez satu lagi x click aku yg tampan tu sampai..apalagi semakin meriah aku rasa. Gembira betul dorang dapat makan tu terutama si Reen dgn Rez. Kisahnya masa ada family day ke Pangkor 2 thn lepas dorang singgah kat umah aku ..dan masa tu aku sempat siapkan dua hidangan tu jer. Dorang pulak mmg time tu tgh lapar, siap bawk petai yg dorang beli dari tepi jalan masa on the way balik tu. Aku balik awal dari pangkor time tu. Since dorang masa tu comittee i guess dorang bertolak dari sana lepas kul 6 ptg. Masa tu ada click2 lain, jay, nur ....so meriahlah makan petai mentah cicah sambal bilis..bersama nasik panas. Si Jay walau tak makan petai berusha kopekkan untuk dorang..ha ha aha ...what a memories.
Tu sbb masa makan kat mamak tu, dorang dok flash back suma tu mcm nak ketawa pun ada..manataknya lepas balik dari umah aku tu suma depa tu kena cirit birit..ye lah perut kosong dan lapar, nampak sambal tak ingat dunia..tambah lagi makan petai yg begas tu mmg berdondang sayang ler perut dorang tu...
Dlm sembang2 tu, roy kata dia nak blah gak..hmmmm dia dapat offer kat B*$7$..company yg Sid off click aku yg kat sini pi tuh...satu gelas teh tarik abis..sambil makan cokodok cicah bilis tak ingat dan perasan yg waktu dah berlalu dgn cepat..dan dorang kena gerak kat off....
Aku pun cau pi LRT amik train pi opis...what a day..such a good breakfast..such a good friends i have...

No comments: