September 26, 2007

Happy Birthday Darl....

Hari ni 26hb Sept genaple umur SP 37thn...dah tua dah, tapi tu pun byk gak anak2 dara kat tempat keje dia masih sangka dia lum kawin..ampesss betul tau. Maka dgn tu gaklah ada gak yg nak try2 tapi dapat ku tangkis gak so far ler...
Macamne aku tak excited celberate besday aku kira diapun gitu. Selalunya besday dia aku lah yg sesebok nak beli kek (walupun ehem guna duit dia), ataupun beli adiah. Tgk keadaan kewangan kalau ada duit besor le sket adiah dia..kalau tak takat makan kat kedai feverite kami Sri Abang kat Rawang tuh.
Tapi bulan ni sungguh aku agak sengkek memandangkan barujer belanja sakan masa kenduri ari tuh..kenduri arwah bapak kan jadik aku harus le kuar duit gak.
Selama hampir 10 tahun dah aku kawin dgn dia ni, aku masih x lagi berjaya mengorek segala isi hatinya secara dalam2. Ada banyak benda lagi yg aku tatau apagaknye yang tersirat sebenornya dalam hatinya. Di samping sifat pendiam dia tu, sifat tenang dan sabar dia tuh, dia jugak kadang2 ada barannya. Tapi lately ni je aku tgk. Mgkin sbb budak dua tuh kekadang mmg tercabar gak kesabarannya..aku apatah lagi.
aku dah wish dia besday tapi aku tak cakap apa2 pun pasal hadiah. Mgkin belated sket la kot adiah tu, dan aku dah sms dia pagi tadi, tapi x de jwpan.. sbbnya kredit dia dah x de lah tu.
Kadang2 ada gak benda2 yang dia buat menyinggung hati aku atau kadang2 buat aku rasa nak marah, tapi aku rasa mgkin sbb kebaikan dia selama ni kepada aku, suma tu tetutup secara otomatiknye. Bayangkan masa aku takde maid dulu dia lah yang basuh kain, basuh berak anak, dan kalau aku pi outstation dialah yg jaga makan pakai anak..jadi aku rasa aku harus terima dia seadanya sperti mana dia menerima aku...adilkan. bertolak ansur tu penting.
Kami berdua bnyak sifat2 bertentangan...aku ckp byk dia pendiam, aku peramah dia tak, aku panas baran, dia penyabar, aku rushing kalu nak buat ape2 tapi dia tenang, rilek jer.aku ni romantik kategori..dia lansung tak, bagi bunga?..ada le sekali tulah seumur hidup masa tungan2 dulu tu pun sbb aku merajuk taknak jumpe dia....aku suka kawan ramai2 x kira laki ke pmpuan..dia tak kawan dia very limited. Selalunya kawan dia sume jadi kawan aku, kwan aku kawan aku. Aku enjoy movie dia enjoy WWF Gusti, aku suka amat membaca dia haram tak minah. Banyak sifat2 berlawanan kami berdua tapi aku rasa tu lah yang menjadi kan kami perfect...saling lengkap melengkapi. Yg aku pasti ada satu jer persamaan antara kami....kami suka makan dan kami enjoy so much makan benda2 yang kami suka adalah sama.......
Jadi aku nak ucapkan kat dia Selamat Hari Lahir ke 37 selamat panjang umur murah rezki (supaya aku bole tumpang sekali), dipanjangkan jodoh kita, diberkati rumah tangga kita dan berjaya menjadikan anak2 kita anak2 soleh dan salehah..amin..Happy birthday Darl..kasih sayang ku dari dulu kini dan selamanya masih seperti dulu.....sbb you are the only..

No comments: