June 6, 2007

Dah Sebulan berlalu...baru bole hupdate

I am a year Older on Labour Day
1 May hari tu hari besday aku yg ke 35. I am not that concern about the numbers..but the fact of getting older tu agak merisaukan..(sebenarnya tak nak ngaku dah makin tua waaakkkaaaaa)..tak de celebrate besar2 ran weh..sbb seluruh dunia dah meraikannya..bersempena hari pekerja dan Besday aku...muuaaahhhhhaaaaaa..takde present dari sp pun cuma wish jer..aahh dah tua2 tak payah la..sbb time2 SP loaded dia akan bagi aku duit..tak kira besday ke dak untuk beli apa ku Suka..terutama time2 bonus tu..oklah tu kan..cuma hari Isnin 30 April tu aku teringin benar nak makan Ayam goreng MC D so aku dgn SP pi celebrate makan2 kat MC D Titiwangsa tu..saje..jadilah kan..siap tapau untuk anak2 sekali tu..
Aku tak ler teruja sgt sambut bila dah tetua ni, tapi anak2 excited. Nak suh belanja makan2 jalang jalang....so cuti 1 hb tu planned nak pi tgk spiderman..tapi terpaksa di cancel. Sbbnya Amal dan Deelyn masih asthma..tak sesuwei nak bwk masuk panggung gitu..kang dibuatnya semput bebudak tu harus,. Lepas anta bibik balik cuti 2 hari ke Ampang, kitorang pi jenjalan kat Tasek Perdana..of courselah lepas makan yg consider makan pagi dan tghari..siap ada ulam bagai kat Bndar Baru Ampang..sedap dan murah.
Pi Tasek perdana pun dah kul 11 tghari..panas pulak tu..lepaskan 3 org budak tu bermain puas2..sian aku tgg deelyn. Nafas dia ala-ala pendek gitu. Tapi hasrat nak main masih ada..dia nampak betul tak sihat..bdan cekeding giler..kat tasek ramai betul org beriadah dan ramai mat saleh bergedering kat situ.
Sbb malas nak jalan naikler ketapi bodoh pusing taman, bayar 20 sen jer..sorang ok lah..pusing2 taman burung, rama2, rusa, oked.masjid negara planetarium..pusing jer tak masuk pun...it was fun..tak penat dok jer pusing. Murah pun murah. Nak pi zoo dahla mahal menatang2 sume tak menarik..mcm dah nak mati jer ....
Yg penting anak2 happy dan enjoy. Walaupun besday mum biasa2 jer...lepas balik sampai umah kul 12. 45tgh sume pensan..sampai petang..Pukul 4 sume ngadu lapar..padanlah makan nasik pagi jer..lepas tu tak makan lagi, aku masak la sayur buat sambal sikit goreng telur..pukul 6 ptg makan..aku layan tv sampai mlm...perasan nak tgk onsert AF, rupanya ari Selasa....rasa mcm ari sabtu lah..
Malam tu anak beranak layan tgk tv..aku ingat citer Kingkong kot..esoknya cuti lagi hari Wesak..aku teringat kat si aji..R. Dia pnya besday 2 hb..the reaon was dulu masa kat co D aku selalu celebrate togeder2 dgn dia...hepi besday aji...'
Pagi2 pegi pasar carik ikan sket, sambil bwk budak2 ngeteh kat mamak Ali Maju Rawang, ada pi sana makanlah nasik lemak kakak kat depn restoran tu limpa rendang dia superb beb.sedap giler...balik umah siang ikan, masak, basuh kain...makan. tghari tu kitorang bakar ikan cencaru dgn ayam cicah sambal kicap...yyummmy.
Aktiviti biasa, laayan tv dan tido....pukul 5 bibik pun sampai....so berakhir lah cuti 2 hari yg tak kemana2 mostly sbb budak2 sakit...
Kpd kengkwn yg wish besdah thru SMS tu Tengkiu..very much ler.soriler reply pakai HP SP...Line aku dah kena barr by Maxis. Sajer malas nak bayar..ingat nak convert to Prepaid. Post paid bil charge ntah hape2...calls aku RM30 hengget tak sampai tapi charges lain dkat RM80 mana bole jadi..so aku nak biar jer dulu...sampai hati aku bulat kata nak convert baru aku convert..kena bayar lagi RM35 tu nak convert...Maxis ..Maxis..buat duit sajer korang yek..

No comments: